Spørsmål og svar

Spørsmål og svar om ferie i et feriehus med basseng og mange andre fasiliteter

Husets innredning og utstyr

Feriehusene er privateide, og innredningen og utstyret kan derfor variere fra hus til hus. I husbeskrivelsene kan du lese om hvert enkelt hus, mens du her finner en liste over hva som alltid finnes i feriehusene. Hvis du har spesifikke spørsmål angående feriehuset du har leid, ber vi deg om å kontakte huset servicekonsulent.

Finnes det barneseng og barnestol i huset?

Ja, alle feriehusene har minst én barneseng og én barnestol. I enkelte hus kan det være flere. Du må gjerne kontakte husets servicekonsulent, som i enkelte tilfeller kan være behjelpelig med leie av ekstra barnesenger og barnestoler.

Er det mulig å bestille ekstra barneseng og barnestol?

Du må gjerne kontakte husets servicekonsulent, som i enkelte tilfeller kan være behjelpelig med leie av ekstra barnesenger og barnestoler.

Er bassenget oppvarmet ved ankomst?

Ja, bassenget har en temperatur på 26–29 grader og er klart til bruk når dere ankommer feriehuset.

Diverse betalinger

Når skal bestillingen betales?

Leieprisen kan betales i sin helhet ved bestilling eller deles opp i to avdrag (delbetaling er kun mulig hvis det er mer enn åtte uker til leieperioden starter). Første delbetaling utgjør 25 % av leieprisen og skal betales innen syv dager etter bestilling. Andre delbetaling utgjør 75 % av leieprisen og skal betales senest åtte uker før leieperioden starter.

Er første delbetaling det samme som depositum?

Nei, første delbetaling er ikke det samme som depositum.

Første og andre delbetaling utgjør til sammen leieprisen som skal betales før ankomst. Depositumet er huseierens sikkerhet for at huset etterlates i god stand, og at forbruket under oppholdet blir betalt. Depositum og eventuell sluttrengjøring skal betales ved ankomst til huset. 

Hvordan betales depositumet?

Depositum og sluttrengjøring kan betales på tre forskjellige måter:

  1. Betal i kontanter til husets servicekonsulent ved ankomst.
  2. Betal på nett før ankomst ved å logge på med leietakerens informasjon, angitt i bestillingsbekreftelsen. Merk at det kan gå opptil tre uker før det endelige oppgjøret av depositumet er klart – les mer nedenfor. 
  3. Betal med bankoverføring. Beløpet må være synlig på kontoen vår senest tre dager før ankomst, slik at vi kan varsle servicekonsulenten og sende deg en bekreftelse. Beløpet overføres til følgende kontonr. 86015027446. Husk å oppgi bestillingsnummeret i overføringen. Merk at det kan gå opptil tre uker før det endelige oppgjøret av depositumet er klart – les mer nedenfor.

Når får vi tilbake depositumet?

Hvis du betaler depositumet kontant når du ankommer huset, får du igjen det overskytende depositumet (minus forbruk av elektrisitet, vann og varme) ved avreise. Betaler du depositumet til oss via bankoverføring eller pålogget på nettsiden, sender vi deg en avregning og tilbakebetaler det overskytende depositumet i løpet av 2–3 uker etter avreise, avhengig av sesong.

Kan vi betale depositum, rengjøring osv. med kredittkort ved ankomst til huset?

Depositumet kan betales med kredittkort før ankomst ved å logge på med leietakerens informasjon, angitt i bestillingsbekreftelsen.

Depositumet må betales innen ankomst. Kun kontant betaling godtas etter ankomst til feriehuset.  

Forbruk

Hva er normalt forbruk?

Energiforbruket i feriehus med boblebad og basseng kan variere etter husets størrelse, utstyr, værforhold, antall gjester og generell bruk av husets fasiliteter. Man bør regne med et høyere energiforbruk i feriehus med boblebad og svømmebasseng sammenlignet med tradisjonelle feriehus, da det kreves mer energi til å varme opp svømmebasseng og boblebad. Du må gjerne kontakte oss hvis du ønsker et uforpliktende anslag over forbruket i et bestemt hus.

Merk at leietaker er ansvarlig for forbruket i hele leieperioden.

Hvis servicekonsulenten ikke blir informert om senere ankomst og/eller tidligere avreise, vil målerne bli avlest ved leiekontraktens begynnelse og på nytt ved avslutning av leiekontrakten. Forbruket kreves i henhold til denne avlesingen.

Hva kan vi gjøre for å redusere forbruket?

Det er mulig å begrense forbruket ved for eksempel å ta av bassengtrekket og fjerne vann fra flisene i bassengrommet etter bruk av bassenget, slik at rommets avfukter bruker minimalt med energi. 

Ankomst og avreise

Når må vi ankomme til huset?

Huset står til deres rådighet fra kl. 15.00 på ankomstdagen. Tidligere ankomst er vanligvis ikke mulig.

Når må vi reise?

Huset står til deres rådighet til kl. 10.00 på avreisedagen (kl. 11.00 hvis avreisedagen er en søndag). Senere avreise er vanligvis ikke mulig.

Hvordan får vi utlevert nøklene?

Alle husene har en servicekonsulent som har ansvaret for å utlevere nøklene når gjestene ankommer huset. Ta derfor kontakt med husets servicekonsulent senest dagen før ankomst for å avtale nærmere angående levering av nøkler. Du kan lese mer om vårt unike servicekonsept her

Bestilling og avbestilling

Kan man avbestille en reservasjon?

Vår trygghetsgaranti er alltid inkludert i prisen ved bestilling av hus gjennom VillaVilla. Trygghetsgarantien omfatter avbestillingsforsikring og skadeforsikring, som gir dere best mulig sikkerhet før og under oppholdet. Les mer om vår trygghetsgaranti her.

Når kan vi bestille helgeopphold?

Alle feriehusene kan leies på helgebasis (minimum to overnattinger) i november, desember og januar. Vi tilbyr også helgeleie av enkelte hus i februar og mars.

Noen av huseierne velger å ha helge- eller ukesleie med valgfri ankomstdag i andre perioder (f.eks. mai og september) hvis det fremdeles er ledige uker når perioden nærmer seg.  Husene leies kun ut for hele uker i sommermånedene og de fleste helligdagsperiodene.

Det er mulig å søke etter en bestemt helg her.

Diverse spørsmål

Kan vi ta med hunden vår?

Opptil to hunder eller katter er velkomne i flere av våre feriehus, mens andre eiere ikke tillater kjæledyr i feriehusene sine. Du kan søke etter hus som tillater kjæledyr på søkesiden vår her.

Hvem skal vi kontakte hvis det oppstår problemer under oppholdet vårt?

Hvis dere skulle oppleve problemer, feil, mangler eller har spørsmål under oppholdet, ber vi om at dere kontakter husets servicekonsulent, som vil forsøke å løse problemet på best mulig måte.